אורי אלטר – מומחה ברפואה סינית

רפואה סינית מסורתית נהוגה בסין מזה אלפי שנים על ידי רופאים וצברה פופולריות במדינות מערביות רבות. מאז שנות השבעים, החינוך לרפואה מזרחית עשה צעדים גדולים בצפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה. עם זאת, הנחיות ברורות ליישום הרפואה הסינית המסורתית בחינוך רפואי בארצות הברית ובאירופה נותרות לא ברורות ולא מוגדרות.

כדי לחקור את הקשר בין הפילוסופיה הסינית לרפואה הסינית, יש צורך לתת סקירה קצרה על ההיסטוריה של הרפואה הסינית המסורתית בארצות הברית ובסין. לבסוף, דוח קצר זה עוסק בהשלכות ההיסטוריות, התרבותיות, המדעיות והאתיות של קשר זה והקשר בין הרפואה המסורתית למודרנית.

לצורך מאמר זה, אני משתמש במונח "רפואה סינית" להתייחס רק ל- TCM, אך גם לכלול שאלות של אינטגרציה בינה לבין הרפואה המערבית.

רפואה סינית, המתבססת בעיקר על אבחנה וטיפול קליני ב- TCM, והמושג בו השתמש הואנג די-נייג'ינג בספרו "רפואה סינית ורפואה מערבית".

הספר הראשון שהוקדש אך ורק לגינקולוגיה ומיילדות ברפואה הסינית פורסם כבר בשנת 1237

לספירה ההיסטוריה של הרפואה בשושלת האן מוצגת בפירוט, החל מ- Huang Di-neijing. רפואה סינית ומכילה תרופות צמחיות וכן טיפול במחלות שונות כמו שחפת, מלריה, טיפוס הבטן, כולרה, שחפת ושחפת. מלבד ההדגשה של חשיבותו העצומה של הספר, מטרת ההקדמה היא להבהיר כי מערכת היסטורית ופוליטית זו היא רק חלק אחד ממסורת רבת פנים המהווה רפואה סינית מסורתית. שיטת הניסוי שנבחרה למחקר זה היא שילוב של רפואה מסורתית ומודרנית ומחקר מדעי מודרני. ספר משפיע זה, שטרם תורגם לאנגלית, אינו מזכיר את התגים המסורתיים. עם זאת, הכוונה היא לחשוף את העובדה שחלק מ"התגים המסורתיים "הללו מציעים עיקרון הוליסטי לחלוטין המבוסס על שימוש בצמחי מרפא ותרופות צמחיות כאמצעי לטיפול במחלות ומחלות שונות.

שילוב גישות אלה, המאופיינות על ידי TCM, בגישה אחת אמור להפוך למגמה בפרקטיקה הקלינית הקיימת ולשמש כשיטה טובה יותר לטיפול באי פוריות.

תאמינו או לא, מחקרים הראו כי רפואת צמחי מרפא סינית יעילה לטיפול במגוון מחלות, כולל סרטן, מחלות לב, סוכרת וגידולים סרטניים. תוכניות רפואה סינית ותוכניות TCM, כמו גם בחינת הפוטנציאל להשוות ביניהן לצורות אחרות של רפואה בארצות הברית ובמדינות אחרות.

בניסוי קליני אחד

Radix (ec rhizoma rhei) שימש לטיפול ב 76 חולים עם אנדומטריוזיס, עם שיעור יעילות כולל של 80% עד 26%. מחקר אחר, שמצא כי תרופה סינית מסוימת יעילה להקלה על תסמיני גיל המעבר, מצאה כי "תסמיני גיל המעבר השתפרו משמעותית לאחר הטיפול בצמחי מרפא סיניים, אך הרמות נותרו זהות לאחר 6 חודשים.

בהשוואה לטיפולי צמחי מרפא סיניים

דיקור סיני נוח יותר ויש לו תוצאות טובות יותר. טיפול ב- dysmenorrhea הנגזר מ- TCM, כמו יאנג מינג, היה טיפול סטנדרטי בבתי חולים בסין מאז שנות השמונים. חיישן העצבים דיל מוזרק לעצב הפריני ובוחרים את נקודות הדיקור הבאות. לטיפול: "מי שמרפא רפיון, צריך רק להתרכז בינג-מינג; שמרפא מחלת יין עם יאנג, מרפא מחלת יין-יאנג ונרפא עם יין ממחלות היאנג.
למידע נוסף בתחום של אורי אלטר ואורי אלטר – מומחה ברפואה סינית עליך להעיף מבט ב- rbsmethod.com