מגמות מובילות במחשוב ענן בשנת 2022

בשנת 2022, חברות יראו עניין הולך וגובר בהבאת יישומי ענן מקוריים לקצה, אשר ייהנו מניידות וגמישות רבה יותר. בנוסף, הופעתם של מודלים ואפשרויות פריסה חדשות מעניקה לחברות מכל הגדלים והענפים בחירה רבה יותר בשימוש בענן, והן נהנות מהשקעה זו. אימוץ הענן ימשיך להאיץ ככל שחברות נוספות ימנפו את ההתקדמות בכוח המחשוב, המדרגיות והגמישות שמציעות מערכות ענן.

בשנה הקרובה

ארגונים גדולים יתרחקו באופן נחרץ מהגישה ה"שלבית" לענן ובמקום זאת יאמצו את הענן. בשנת 2022, נראה ארגונים מגבירים את הנוכחות הדיגיטלית שלהם על ידי מינוף מודלים היברידיים ורב עננים כדי ליהנות מזריזות וזריזות בענן תוך שמירה על שליטה הדוקה על הנתונים שלהם. העצמת כוח העבודה המרוחק וההיברידי תישאר מגמת מפתח, אבל נראה גם חידושים נוספים בתשתית ענן ודאטה.

בשנת 2022

מנהיגי IT יראו שינוי במיקוד מפריסת כלים ופלטפורמות מבוססות ענן לשיפור פונקציה ספציפית לאסטרטגיה מקיפה יותר המתמקדת בהגירת ענן כלל ארגונית. בעוד ארגונים ממשיכים לשאוף להגביר את היכולות של כוח עבודה מרוחק והיברידי, מנהיגי IT רואים חדשנות מתמשכת בתשתיות ענן ומרכזי נתונים. אנו צופים המשך צמיחה באימוץ היברידי ורב-ענן בשנת 2022, כאשר חברות צפויות להיות מסוגלות לשלב את הנתונים שלהן בסביבות אלו ולנהל את העלויות ואת ביצועי הענן שלהן. כפי שהוזכר קודם לכן, הוצאות הענן העולמיות צפויות לעלות על 482 מיליארד דולר בשנת 2022, לעומת 313 מיליארד דולר בשנת 2020 – כך שהשנים הקרובות יתמקדו בעיקר במקסום היתרונות של אינטגרציה בענן.

לאור חוסר הוודאות בסביבה העסקית והעסקית

ארגונים צפויים להמשיך להסתמך על כלים ופלטפורמות מבוססות ענן בעתיד, במיוחד בשנת 2022. ככל שיותר ויותר ארגונים יאמצו שרשראות אספקה גלובליות, היברידיות ומרוחקות סביבות עבודה ונתונים – המונעים על ידי מודלים עסקיים – מחשוב ענן צפוי להפוך לפופולרי יותר.

אנו רואים זאת הודות לגידול הנפיץ בזמינותן של פלטפורמות משחק בענן כגון Google Stadia ואמזון לונה

אשר יראו יותר השקעות במהלך 2022. ככל שנעבור ל-2022 ואילך, הצמיחה וההפצה הזו יגדלו להשתפר, ומגמות חדשות יצוצו. במחשוב ענן הם ההוכחה לכך. מגמה זו צפויה לגדול באופן משמעותי בשנת 2022 ואילך, ככל שטכנולוגיית הענן משתפרת ו-5G עולה לרשת.

לדוגמה

פלטפורמות שיתוף פעולה מבוססות ענן ופתרונות ועידת וידאו הפכו פופולריים יותר ויותר בקרב ארגונים בשנים האחרונות, כאשר יותר ויותר ארגונים מאמצים מודלים עסקיים מרוחקים והיברידיים. נכון לעכשיו, פלטפורמות ענן גדולות כמו Amazon Web Services, Microsoft, Google ו-Oracle יצרו חבילות שירות המספקות פתרונות מלאים לדרישות נתונים, ענן ומחשוב. ספקי טכנולוגיה גדולים ברחבי העולם מאמצים גישת "גן מוקף חומה" שתציע שירותים מקצה לקצה תוך מתן מענה לארגונים לצרכי ה-IT שלהם. במבט קדימה לשנת 2022, אנו מצפים שעסקים ימשיכו להרגיש לא בנוח לשים את כל הביצים שלהם בסל הפתגם הזה, ובכך להמשיך להעדיף תצורות היברידיות או מרובות עננים.

כוח מניע נוסף מאחורי הפופולריות הגוברת של ענן היברידי

הוא שחברות רבות עוברות מעבר לגיחות המוקדמות שלהן למחשוב ענן, ומבין את היתרונות, מחפשות מקרי שימוש חדשים. חברות מסוימות רוצות להפיץ את דרישות המחשוב והאחסון הפנימיות שלהן על פני יישומים ופלטפורמות ענן שונות, רובן מספקים שונים ולפי הצורך. עם זאת, אנו רואים גישה היברידית שבה ארגונים מתחזקים כמה יישומי ליבה וקריטיים למשימה כמו ERP, רשימות דיוור, יישומים מותאמים אישית עם היגיון עסקי משלהם וכו' במרכז הנתונים שלהם (במקום) ומעבירים עומסי עבודה לא קריטיים. / יישומים למרכז הנתונים. ענן (CRM, אנליטיקה וכו'). מכיוון שלכל ספקי הענן יש שירותים שונים, נקודות החוזק והחולשה שלהם, ארגונים מאמצים אסטרטגיה מרובת עננים כדי לספק את שירותי ה-IT הטובים ביותר כדי להימנע מלהיות קשור לספק ענן יחיד, או לנצל את היתרון של בוררות בענן ולבחור ספקים עבור שירותים ספציפיים על סמך איזה ספק מציע את המחיר הנמוך ביותר כרגע.
למידע מורחב בנושא של שירותי ענן ניתן לגלוש לאתר ipcomp.co.il

פיצול הולך וגובר של רגולציה גיאופוליטית

פרוטקציוניזם ותאימות לתעשייה מניעים את היצירה של מערכות אקולוגיות חדשות בענן ושירותי נתונים אזוריים ואנכיים. תאגידים במגזר הפיננסי והממשלתי מחפשים להפחית חסימות קריטיות ונקודות כשל בודדות מול ספקי הענן שלהם מחוץ למדינת הולדתם.

בינתיים, האיחוד האירופי והחברים בו ימשיכו לחפש ספקי שירותי תקשורת העומדים בדרישות ריבונות הנתונים, מה שיאלץ את ספקי שירותי הענן האמריקאיים והסיניים לחפש פתרונות או סיכונים שאינם רלוונטיים לחלק גדול מהאירופה שׁוּק.

פורסטר צופה שעד 2022

שיעורי האימוץ של מיכלים בכל הארגונים כמעט יוכפלו מכיוון שהם יארגנו מחדש או יתאימו מחדש את אסטרטגיות הענן שלהם כדי להתמקד בטכנולוגיות ענן נוספות. אחת מהמגמות המרכזיות של מחשוב ענן שכדאי לחפש ב-2022 היא עליית הקונטיינרים, אשר, כמו Docker, מספקת דרך ניידת וגמישה לפריסה ולנהל יישומי מחשוב וירטואליים בענן. עם קונטיינרים, עומסי עבודה של יישומים יכולים לרוץ על פני עננים ואפילו בפריסות היברידיות מקומיות.

Kubernetes

היא מגמת מחשוב ענן בשנת 2020 מכיוון שתזמור קונטיינרים באמצעותו יכול להיות מועיל בעת הרחבת יישומים למערכות הטרוגניות והשלמה לתשתית מרובת עננים. מחשוב חסר שרתים במחשוב ענן ישחק תפקיד חשוב במגמה הרחבה יותר בענן ולרוחב נוף הטכנולוגיה ליצור ממשקי משתמש חדשים שיהפכו את החדשנות לנגישה יותר. מחשוב חסר שרתים במחשוב ענן ישחק תפקיד חשוב במגמה הרחבה יותר בענן ולרוחב נוף הטכנולוגיה ליצור ממשקי משתמש חדשים שיהפכו את החדשנות לנגישה יותר.

עד 2022, יותר מנהיגים עסקיים יבינו את היתרונות של מודלים היברידיים בנתוני ענן וניתוח. לפי תאגיד המידע הבינלאומי (IDC), עד שנת 2022, יותר מ-90% מהארגונים ברחבי העולם ישתמשו במודל מחשוב ענן היברידי.

ככל שיותר ויותר ארגונים יעברו לענן ויכינו את אסטרטגיית הענן שלהם

המגמות הבאות יימשכו בשנת 2022. השימוש בענן בטוח יגדל בשנת 2022, וכך גם שלושת מגמות מחשוב הענן המתהוות שתמיד היו הכי פופולארי. חשוב ב-2021. בעוד חברות שואפות לבדל את עצמן על ידי השקה מהירה של מוצרים ושירותים חדשים, פלטפורמות ענן מתפתחות כדי לתמוך בצרכי הצמיחה שלהן בקצב שיא. לאחר השנים הסוערות האחרונות, מחשוב הענן נותר בראש סדר העדיפויות של ארגונים המחפשים המשכיות עסקית, יעילות עלות ויכולת מדרגיות רבה יותר בעתיד, מה שמוכיח את כוחו הפוטנציאלי במהלך המגיפה.

השימוש במחשוב ענן הואץ במהלך המגיפה כשהיה צורך לחברות להגביר את הנוכחות הדיגיטלית שלהן ולנסות לספק שירותים בדרכים שונות

מחשוב הענן זינק בשנים 2020 ו-2021, כאשר העבודה הפכה וירטואלית ועסקים הסתגלו למגיפה העולמית על ידי התמקדות בשירותים דיגיטליים. בהדגיש את השינוי הזה, גרטנר מציינת שהוצאות הענן הציבוריות העולמיות יעמדו על 397.5 מיליארד דולר ב-2022, עלייה של 47% לעומת 2020, לפי חברת המחקר גרטנר.